Onze activiteiten
Super Lexi begeleidt uw kinderen in het leren van een taal maar ook in de praktijk van een taal die reeds thuis of op de school is doorgegeven: het Nederlands, Engels, Frans, Spaans of Pools… Tijdens elke workshop zullen uw kinderen hun woordenschat verrijken en deze dagelijks toepassen. 
De Super Lexi Held
De workshops zijn bereid om de praktijk van een taal op een speelse en intelligente manier te faciliteren. Herhaling, intonatie, illustraties en praktisch werk zullen de memorisatie van woordenschat bevorderen.
Uw kind :
  • wordt beter in dankzij educatieve spelletjes, liedjes, verhalen…
  • ontwikkelt een nieuwe band met de taal en verwerft nieuwe competenties,
  • maakt vrienden in de tweede taal,
  • begrijpt het belang van het leren van de taal en de waarde van deze tweede taal,
Kortom, wordt uw kind een Super Lexi Held!
Liedjes, spelletjes, woorden en uitdrukkingen van Super Lexi
De activiteiten zijn zodanig ontwikkeld dat het kind op een leuke manier een woordenschat rondom een bepaald thema opbouwt. Het leert volledige, grammaticaal correcte zinnen te maken en ontwikkelt zijn of haar taalbeheersing.
De didactische, psychopedagogische methode stimuleert de leergierigheid van het kind en het verlangen om te ontdekken. Uw kind zal thuis vol trots vertellen wat hij allemaal heeft geleerd !
Een gestructureerde taalworkshop
De activiteiten van Super Lexi bestaan uit volgens thema’s die aangepast zijn aan de leeftijd van het kind :
Kennismaking met het thema: het woord- en taalgebruik van het kind worden gestimuleerd door middel van verhalen, geluidsfragmenten die de uitwisseling en het leren van een specifiek woordenschat bevorderen. Via deze thema’s verrijken uw kinderen hun woordenschat in de gekozen taal.
In de praktijk brengen: de creativiteit en persoonlijke ontwikkeling worden gestimuleerd door middel van knutselwerkjes over het thema. De verbeelding van het kind krijgt de vrije loop, doordat we het op een neutrale manier begeleiden bij de keuze van zijn of haar activiteit (illustreren, boetseren, collages maken, kleuren, schilderen enz.). Het belangrijkste is dat het kind de taal zoveel mogelijk spreekt en ontwikkelt.